loading...
تیم طراحی سایت و سئو سایت شهر سئو
توسعه دهنده موفق سایت بازدید : 91 جمعه 19 فروردین 1401 نظرات (0)

سرعت توسعه اپلیکیشن وب سفارشی را افزایش می دهد
امروزه برنامه نویسان PHP مجبور به نوشتن برنامه های تحت وب هستند که نیاز به منطق پیچیده دارند. آنها همچنین باید از روش های مختلفی برای ساخت برنامه های کاربردی وب استفاده کنند تا تجربه کاربری بهتری ایجاد کنند. ابزارها، توابع و قطعات ارائه شده توسط فریمورک ها به توسعه دهندگان کمک می کند تا برنامه های کاربردی سفارشی خود را سریعتر توسعه دهند.

تعمیر و نگهداری برنامه های کاربردی وب را تسهیل می کند
اکثر فریم ورک های php بر اساس معماری MVC هستند و دارای قراردادهای خاصی برای توسعه هستند. توسعه‌دهندگان می‌توانند از معماری MVC برای جداسازی لایه‌های مدل، نمای و کنترل‌کننده و همچنین برای تسهیل جداسازی لایه‌ها برای ذخیره کد استفاده کنند.

نیازی به نوشتن کد اضافی نیست
فریمورک های PHP با ارائه عملکرد تولید کننده کد، زمان کدنویسی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند. ویژگی های کد ژنراتور ارائه شده توسط چارچوب های PHP به برنامه نویسان اجازه می دهد تا کد منبع کد برنامه را بهینه کنند و نگهداری کد را ساده کنند.

اتصال به پایگاه داده، مسیریابی و بسیاری از کدهای پایه از قبل توسط فریمورک ها نوشته شده اند و به عنوان مثال برای اتصال به پایگاه داده کافیست DBMS را انتخاب کرده و پایگاه داده و کاربر اطلاعات آن را وارد کنید.

کارآمدتر با پایگاه های داده کار کنید
اکثر فریم ورک ها به شما اجازه می دهند با چندین پایگاه داده کار کنید. برخی از چارچوب ها با ارائه ORM کار با پایگاه داده را آسان تر می کنند. با ORM، برای انجام عملیات طولانی پایگاه داده نیازی به نوشتن کد SQL ندارید. ORM همچنین به برنامه نویسان اجازه می دهد تا کدهای مرتبط با شی را مستقیماً در PHP بنویسند.

کارهای مشترک را خودکار کنید
در حین ساختن یک برنامه وب، توسعه دهندگان علاوه بر نوشتن کد برنامه، تعدادی کار را نیز انجام می دهند. برخی از این کارهای رایج توسعه وب نیاز به زمان و انرژی بیشتری دارند. توابع و ابزارهای ارائه شده توسط فریمورک‌های PHP به توسعه‌دهنده اجازه می‌دهد تا وظایفی مانند مدیریت جلسه، مدیریت حافظه پنهان، احراز هویت و مسیریابی URL را خودکار کند.
از وب سایت ها در برابر حملات امنیتی محافظت کنید
توسعه دهندگان باید بدانند که چگونه از برنامه های PHP در برابر حملات امنیتی مختلف محافظت کنند و از آنها در برنامه هایی که توسعه می دهند استفاده کنند. ویژگی های امنیتی و مکانیسم های داخلی ارائه شده توسط فریمورک های PHP محافظت از برنامه شما را در برابر حملات و تهدیدات امنیتی آسان می کند. علاوه بر این، توسعه دهندگان PHP می توانند به راحتی از حملات امنیتی رایج مانند تزریق SQL، CSRF و غیره جلوگیری کنند.

افزایش کارایی واحد تست.
توسعه دهندگان باید تست های واحد را هنگام ساخت یک برنامه وب اختصاصی بنویسند تا مطمئن شوند که هر قطعه کد به درستی کار می کند. درصد زیادی از توسعه دهندگان وب از PHPUnit برای اجرای سریع و کارآمد تست های واحد استفاده می کنند. نوشتن برنامه های کاربردی وب اختصاصی نیاز به تست واحد برای آزمایش واحد یا اجزا دارد. اکثر فریم ورک‌های PHP به‌طور پیش‌فرض از PHPUnit پشتیبانی می‌کنند و به برنامه‌نویسان اجازه می‌دهند تا تست‌های واحد را بدون زحمت اجرا کنند.

نیازی نیست بیشتر برای توسعه هزینه کنید
PHP، به عنوان یک زبان برنامه نویسی منبع باز سمت سرور، به کاربران کمک می کند تا هزینه های توسعه وب را به میزان قابل توجهی کاهش دهند. توسعه دهندگان همچنین می توانند از میان انواع چارچوب های متن باز PHP مختلف انتخاب کنند. چارچوب ها باعث افزایش سرعت و کاهش مصرف منابع می شوند

معایب استفاده از فریمورک ها


برنامه نویسان به جای یادگیری PHP باید فریمورک های آن را یاد بگیرند
فریمورک های PHP به برنامه نویسان اجازه می دهد تا توابع مختلفی را بدون نوشتن کد اضافی به یک برنامه وب اضافه کنند. اما توسعه دهندگان باید زمان و انرژی خود را برای یادگیری این چارچوب صرف کنند. توسعه دهندگان حتی می توانند از یک چارچوب خاص بدون داشتن تجربه خوب PHP استفاده کنند. البته شرکت طراحی سایت وب سازان مرصاد اصلا آن را توصیه نمی کند.

کیفیت قاب متفاوت است
پرکاربردترین فریم ورک های PHP متن باز و رایگان هستند. بنابراین توسعه دهندگان وب می توانند از این فریم ورک ها بدون افزایش هزینه پروژه استفاده کنند. اما قدرت جامعه پشت قاب ها متفاوت است. بنابراین برخی از قاب ها پشتیبانی سریع و راحت ندارند.

نمی توان رفتار اصلی چارچوب را تغییر داد
فریمورک های PHP، با این حال، سرعت توسعه برنامه های وب را افزایش می دهند. اما توسعه دهندگان هنوز توانایی اصلاح رفتار اساسی این فریمورک ها را ندارند. برخی از فریم ورک ها حتی از توسعه دهندگان می خواهند که از یک ابزار خاص استفاده کنند یا از یک الگوی توسعه خاص پیروی کنند.

بر سرعت و عملکرد سایت تاثیر می گذارد
اکثر فریم ورک های PHP دارای ابزارها و ویژگی های قدرتمندی برای طراحی وب سایت های اختصاصی بزرگ و پیچیده هستند. اما توسعه دهندگان وب ممکن است برای ایجاد برنامه های کوچک و ساده وب نیازی به ویژگی های پیشرفته نداشته باشند. همچنین، این ویژگی های اضافی اغلب بر عملکرد و سرعت وب سایت ها تأثیر منفی می گذارد.

توسعه دهندگان اغلب این گزینه را دارند که بین فریم ورک های تمام پشته و میکرو فریم ورک های مختلف PHP یکی را انتخاب کنند. اما پر استفاده ترین فریم ورک های PHP از نظر عملکرد، قابلیت استفاده و کارایی در دسته های مختلفی قرار می گیرند. همچنین هر فریم ورک PHP مزایا و معایب خاص خود را دارد. به همین دلیل است که توسعه دهندگان وب باید به دقت مزایا و معایب استفاده از چارچوب های PHP را در نظر داشته باشند و نیازهای دقیق پروژه را در نظر داشته باشند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 73
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 56
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 77
  • باردید دیروز : 8
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 118
  • بازدید ماه : 259
  • بازدید سال : 1,011
  • بازدید کلی : 2,212