loading...
تیم طراحی سایت و سئو سایت شهر سئو
توسعه دهنده موفق سایت بازدید : 39 دوشنبه 23 خرداد 1401 نظرات (0)

معامله ارزهای دیجیتال یا کریپتوکارنسی (Cryptocurrency) در چندین سال اخیر رشد چشمگیری در کشورهای مختلف دنیا به خصوص ایران داشته است. این روزها اکثر مردم بخشی از سرمایه خود را صرف خرید و فروش عنوان مختلف ارزهای دیجیتال کرده‌ و با ثبت نام در پلتفرم‌های معاملاتی مختلف و صرافی‌های معتبر، معاملات خود را انجام می‌دهند. اما عده‌ای نیز وجود دارند که نه به عنوان معامله گر بلکه به عنوان واسطه میان کاربران و بازارهای معاملاتی وارد این عرصه شده و اقدام به طراحی سایت ارز دیجیتال یا طراحی سایت اکسچنج (Exchange) کرده‌اند. طراحی سایت صرافی در واقع مبادله ارز میان کاربران را تسهیل کرده و با فراهم آوردن بستری مجازی به آنها امکان می‌دهد تا معاملات خود را از طریق یک صرافی آنلاین انجام دهند.

طراحی سایت ارز دیجیتال - ساخت سایت صرافی آنلاین - قیمت سایت خرید و فروش رمز  ارز | شرکت طراحی سایت برکه

اما چگونه یک صرافی ارز دیجیتال بزنیم و از آن کسب درآمد کنیم؟ قطعا طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال نیازمند دانش، مهارت، تخصص و البته سرمایه است اما دشواری‌های راه اندازی آن قطعا از راه اندازی یک صرافی حقیقی و فیزیکی کمتر خواهد بود. برای طراحی وب سایت صرافی ارز دیجیتال ابتدا باید با نیازهای کاربران و امکانات موردنیاز آنها برای انجام معاملات آشنایی داشته و سپس اقدام به راه اندازی سایت کنید. به همین بهانه در ادامه این مطلب از وبکده همه آنچه که باید درباره طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال بدانید را به شما توضیح می‌دهیم تا بتوانید وب سایتی حرفه‌ای برای مبادلات کریپتوکارنسی‌های مختلف دنیا راه اندازی کنید. با ما همراه باشید.

سایت صرافی ارز دیجیتال به چه صورت عمل می کند؟
پیش از اقدام به طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال ابتدا باید با سازوکار و نحوه عملکرد آن آشنایی کامل داشته باشید تا بتوانید وب سایتی حرفه‌ای و کاربر پسند راه اندازی کنید. هر فرد برای ورود به دنیای معامله ارزهای دیجیتال یا تریدینگ به یک صرافی ارز دیجیتال نیاز دارد تا از طریق آن بتواند ارزهای مجازی مختلف را خرید و فروش کرده و یا آنها را به واحد پول موردنظر خود تبدیل کند. بنابراین ماهیت اصلی صرافی ارز دیجیتال فراهم آوردن بستری مجازی و امن برای انجام معاملات رمزارزهای مختلف توسط کاربران است. نحوه عملکرد صرافی آنلاین به نوع آن بستگی دارد و به طور کلی صرافی‌های ارز دیجیتال به دو شکل کار می‌کنند که برای طراحی سایت صرافی آنلاین خود باید با آنها آشنایی داشته باشید.

در حالت اول کاربر با صرافی به صورت مستقیم معامله می‌کند؛ یعنی ارزهای موردنظر خود را از صرافی خریداری کرده و یا به آن می‌فروشد. در حالت دوم صرافی نقش یک واسطه میان دو طرف معامله را ایفا می‌کند و از انجام معاملات مختلف، درصدی را به عنوان کارمزد دریافت می‌کند. بنابراین برای طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال باید به این موضوع و همچنین انتخاب نوع صرافی خود توجه داشته باشید؛ زیرا صرافی‌های آنلاین دارای دو نوع متمرکز و غیر متمرکز هستند. صرافی‌های متمرکز توسط یک هولدینگ خاص اداره می‌شوند و صرافی کنترل کاملی بر دارایی‌های مجازی افراد خواهد داشت. اما صرافی‌های غیرمتمرکز از زیرساخت‌های مبتنی بر بلاک چین استفاده می‌کنند و اداره کنندگان یا صاحبان وب سایت هیچگونه کنترلی بر دارایی کاربران نخواهند داشت. بنابراین اگر می‌خواهید طراحی سایت ارز دیجیتال خود را به طور شخصی آغاز کنید باید صرافی غیرمتمرکز را انتخاب نمایید.

طراحی سایت ارز دیجیتال

امکانات و ویژگی های مهم سایت صرافی ارز دیجیتال
حال که با نحوه عملکرد سایت صرافی ارز دیجیتال آشنا شدید، در این بخش مهم‌ترین ویژگی‌های یک صرافی آنلاین و قابلیت‌هایی که باید در اختیار کاربران قرار دهید را بررسی خواهیم کرد. برای طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال باید تمامی امکانات موردنیاز برای انجام معاملات امن و مطمئن را در اختیار کاربران قرار دهید. از آنجایی که پلتفرم‌های آنلاین بسیاری برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال طراحی و توسعه داده شده‌اند، طراحی یک سایت صرافی دیجیتال حرفه‌ای می‌تواند شما را از سایر وب سایت‌های مشابه متمایز سازد. موارد مهمی که در هنگام طراحی وب سایت صرافی باید به آنها توجه داشته باشید شامل:

ثبت نام (Sign in/Sign up)
صفحه Sign in یا Login Page اولین صفحه‌ای است کاربر در هنگام ورود به وب سایت صرافی آنلاین مشاهده می‌کند. اما این صفحه تنها به منظور ثبت نام و ورود کاربران به سایت طراحی نشده است؛ صفحه لاگین می‌تواند از سیستم شما در مقابل ورودی‌های نامعتبر، حمله هکرها و هرگونه خطر امنیتی دیگر محافظت نماید. به همین دلیل صفحه Sign in وب سایت صرافی ارز دیجیتال باید طوری طراحی شود که امنیت سایت و اطلاعات کاربران را تضمین کند.

امکانات و ویژگی های مهم سایت صرافی ارز دیجیتال

تایید هویت کاربر (User Verification)
تایید هویت کاربران یکی دیگر از نکات مهمی است که در هنگام طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال باید به آن توجه داشته باشید. معمولا برای احراز هویت و تایید کاربران حقیقی از دو روش ارسال پیامک و یا ایمیل استفاده می‌شود؛ یعنی یک کد به شماره همراه و یا ایمیل کاربر ارسال می‌گردد و کاربر با وارد کردن آن در سایت می‌تواند هویت خود را تایید کرده و از امکانات وب سایت استفاده نماید.

سایت صرافی ارز دیجیتال به چه صورت عمل می کند؟

واریز و برداشت پول (Deposit/Withdrawal)
این قابلیت به معامله گران امکان می‌دهد تا مبالغ موردنظر را به کیف پول‌ (Wallet) اختصاصی خود که توسط سایت در اختیار آنها قرار گرفته است، واریز و یا برداشت کنند. کیف پول آنلاین یکی از مهم‌ترین ملزومات معامله و همچنین طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال است تا کاربران از طریق آن بتوانند خرید و فروش رمزارزها را انجام دهند.

ایجاد بسترهای معاملاتی (Transactions Creation)
ایجاد بستر معاملاتی از دیگر موارد مهمی است که در زمان طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال باید به آن توجه ویژه داشته باشید. هر کاربر باید از طریق وب سایت امکان انجام معامله با سایر کاربران را داشته باشد. 

ابزارهای تحلیلی
ارائه ابزارها و قابلیت های آنالیز رمزنگاری یکی دیگر از ویژگی های مهم و کاربردی وب سایت صرافی آنلاین است تا کاربران بتوانند از آن ها برای آگاهی از روند صعودی یا نزولی بازار معاملات استفاده کنند. این ابزارها بینش بهتری از وضعیت فعلی بازار سرمایه در اختیار کاربران قرار می دهد و احتمال ضرر معامله گران را کاهش می دهد.

پنل مدیریت
ایجاد پنل مدیریتی یکی دیگر از نکات مهم در فرآیند طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال است که به شما این امکان را می دهد تا به عنوان یک وب مستر و مالک بر تمامی تراکنش ها و حساب ها کنترل کامل داشته باشید. شما از طریق پنل مدیریت به اطلاعات حساب معامله گران و اطلاعات کامل تراکنش در سایت دسترسی خواهید داشت. به این ترتیب می توانید کنترل کاملی بر وب سایت خود داشته باشید و تمامی فعالیت های کاربران را زیر نظر داشته باشید. پنل مدیریت ویژگی هایی مانند تغییر هزینه و کمیسیون تراکنش ها، ارائه لیستی از ارزهای موجود و امکان افزودن ارزهای دیجیتال جدید را در اختیار شما قرار می دهد.

سایت صرافی ارز دیجیتال

موتور تجارت
قرار دادن موتور معاملاتی نیز در طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال که تمامی تراکنش های معاملاتی کاربران را انجام می دهد، ضروری است. موتور معاملاتی در واقع مبالغ معاملات و مبلغ موجودی را به طور دقیق محاسبه کرده و به کاربر نمایش می دهد. تطبیق معاملات خرید و فروش یکی دیگر از عملکردهای موتور معاملاتی است.

رابط کاربری
رابط کاربری یا به اختصار UI، محیط سایتی است که نقش مهمی در تجربه کاربری هنگام کار با وب سایت ایفا می کند و بنابراین باید به شکلی ساده و جذاب طراحی شود. رابط کاربری سایت صرافی باید به گونه ای باشد که معامله گران بتوانند به راحتی با آن کار کنند و در انجام تراکنش، مشاهده تاریخچه تراکنش، ثبت سفارش، واریز یا برداشت وجه مشکلی نداشته باشند.

سایر ویژگی های یک وب سایت صرافی حرفه ای ارز دیجیتال عبارتند از:

طراحی صفحه راهنما برای کاربران با محتوای آموزشی ویدیویی یا ویدیویی
ارائه تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی
ماشین حساب تبدیل قیمت ارز دیجیتال
احراز هویت دو مرحله ای
چت آنلاین و سیستم پشتیبانی
ارائه نمودار قیمت لحظه ای
به درگاه های پرداخت مستقیم متصل شوید
بخش وبلاگ و مقالات مرتبط با تجارت و ارزهای دیجیتال
این موارد به عنوان مهمترین ویژگی ها و امکانات یک وب سایت صرافی آنلاین شناخته می شوند که در طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال باید به آن ها توجه کنید. با قرار دادن این امکانات در سایت خود می توانید یک وب سایت حرفه ای و کاربر پسند طراحی کنید و از طریق آن کسب درآمد کنید.

نکات مهم طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال

نکات مهم طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال
انتخاب زبان برنامه نویسی مناسب اولین قدم در طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال بر اساس بلاک چین است. بلاک چین پایگاهی است که اطلاعات سایت شما در آن ذخیره می شود و بنابراین زبان اپلیکیشن سایت باید با آن سازگار باشد. زبانی که برای طراحی سایت صرافی و ارز دیجیتال خود انتخاب می کنید باید دارای ویژگی هایی مانند امنیت بالا، مدیریت حرفه ای منابع و تفکیک تراکنش ها باشد. زبان های زیادی برای طراحی سایت تبادل وجود دارد که می توانید از آنها برای راه اندازی حرفه ای وب سایت خود استفاده کنید. اما بهترین زبان برنامه نویسی ارز دیجیتال C ++ (C ++) است که بسیار منعطف و بسیار امن است. البته زبان های دیگری مانند جاوا اسکریپت و پایتون نیز برای طراحی سایت های صرافی ارز دیجیتال مناسب هستند که با توجه به سطح دانش و نیاز خود می توانید آن ها را انتخاب کنید.

از دیگر نکات مهم ایجاد سایت صرافی آنلاین ارز دیجیتال می توان به موارد زیر اشاره کرد:

یک بانک معتبر انتخاب کنید
یکی از مهم ترین نکات در طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال، انتخاب یک بانک معتبر و قابل اعتماد است که از طریق آن می توانید تراکنش های سایت را پوشش دهید. بانک انتخابی شما باید بتواند از تراکنش های ارز دیجیتال پشتیبانی کند تا بتواند تراکنش های مالی کاربران را پوشش دهد.

طراحی سایت ارز دیجیتال

طراحی تعاملی
طراحی سایت ریسپانسیو یکی دیگر از نکات مهم در طراحی سایت تبادل آنلاین است که تاثیر مستقیمی بر تجربه کاربری خواهد داشت. سایت ریسپانسیو یعنی نمایش مناسب و بارگذاری مناسب تمامی صفحات در دستگاه های مختلف مانند موبایل، کامپیوتر و تبلت؛ زیرا کاربران برای دسترسی به وب سایت ها از دستگاه های مختلفی استفاده می کنند. بنابراین باید سایت خود را طوری طراحی کنید که بدون مشکل بر روی تمامی دستگاه ها بارگذاری شود و انسجام صفحات آن حفظ شود.

طراحی سایت ارز دیجیتال

امنیت وب سایت
امنیت وب سایت صرافی بسیار مهم است و در طراحی سایت صرافی دیجیتال باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشید. حفظ اطلاعات و حریم خصوصی کاربران در وب سایت باید در اولویت اول شما در طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال باشد، زیرا وب سایت های صرافی همیشه در معرض خطر هک شدن هستند و در صورت وقوع، ضرر و زیان زیادی متحمل خواهید شد.

ارزهای دیجیتال
هر وب سایت صرافی ارز دیجیتال باید بتواند امکان خرید و فروش طیف گسترده ای از ارزهای دیجیتال محبوب در سراسر جهان را برای کاربران خود فراهم کند. این بدان معناست که وب سایت شما نباید به چند ارز دیجیتال پایه مانند بیت کوین یا اتریوم محدود شود. یک صرافی آنلاین معتبر باید این دو ارز دیجیتال را از سایر ارزهای رایج مانند ریپل، لایت کوین، استلار ارائه دهد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 73
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 21
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 26
  • باردید دیروز : 8
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 67
  • بازدید ماه : 208
  • بازدید سال : 960
  • بازدید کلی : 2,161